ماشین‌آلات

خانگی
صنعتی

سیروپ

بارگرم
بارسرد

چای‌و‌دمنوش

رژیمی
انرژی زا

دانه سبز

عربیکا
روبوستا

طرز تهیه قهوه کلد برو در منزل

قهوه کلد برو

فهرست مطالب

قهوه کلد برو در سال‌های اخیر به دلیل طعم ملایم، غنی و اسیدیته پایین‌تر در مقایسه با قهوه دم‌آور داغ سنتی محبوبیت پیدا کرده است. تهیه قهوه سرد در خانه به طرز شگفت آوری ساده است و به حداقل تجهیزات و مواد اولیه نیاز دارد. در این راهنمای گام به گام، فرآیند تهیه قهوه سرد را برای لذت بردن از آن در اختیار شما قرار می دهیم.

مرحله 1: تجهیزات و مواد تشکیل دهنده خود را برای قهوه کلد برو جمع آوری کنید


برای تهیه قهوه سرد در خانه، به موارد زیر نیاز دارید:

  • قهوه درشت آسیاب شده: از قهوه برشته شده متوسط تا تیره استفاده کنید و مطمئن شوید که تفاله ها درشت هستند. این کار از استخراج بیش از حد و تلخی آن جلوگیری می کند.
  • آب: آب تصفیه شده برای بهترین طعم ترجیح داده می شود.
  • یک شیشه یا ظرف بزرگ: به ظرفی با درب یا پوششی نیاز دارید که بتواند مقدار مورد نظر آب و تفاله قهوه را در خود جای دهد. میسون جار یا فرنچ پرس می تواند به خوبی کار کند.
  • یک صافی مشبک یا فیلتر قهوه: برای صاف کردن تفاله قهوه از مایع استفاده می شود.

مرحله 2: نسبت قهوه و آب را اندازه گیری کنید


نسبت کلی برای تهیه قهوه کلد برو 1 قسمت قهوه به 4 قسمت آب است. با این حال، شما می توانید این نسبت را بر اساس ترجیحات سلیقه خود تنظیم کنید. برای دم کردن قوی تر، مقدار تفاله قهوه را افزایش دهید و برای دم کردن ملایم تر، مقدار آن را کاهش دهید.

مرحله 3: قهوه و آب را با هم ترکیب کنید


در شیشه یا ظرف خود، مقدار اندازه گیری شده تفاله قهوه و آب را 犀利士 با هم ترکیب کنید. به آرامی هم بزنید تا مطمئن شوید که تمام تفاله های قهوه کاملا اشباع شده است. اطمینان حاصل کنید که زمین ها برای استخراج یکنواخت به طور کامل در آب غوطه ور هستند.

مرحله 4: مخلوط را خیس کنید


روی شیشه یا ظرف را با درب یا پلاستیک بپوشانید و بگذارید 12 تا 24 ساعت در دمای اتاق بماند. هر چه شیب طولانی تری داشته باشید، سرد دم قوی تر و متمرکز تر خواهد بود. ایده خوبی است که با زمان های مختلف غوطه وری آزمایش کنید تا قدرت و طعم دلخواه خود را پیدا کنید.

مرحله 5: آب سرد را صاف کنید


پس از دوره خیساندن، زمان آن است که تفاله های قهوه را از مایع صاف کنید. الک مشبک یا فیلتر قهوه خود را روی شیشه یا ظرف دیگری قرار دهید و با احتیاط آب سرد را داخل آن بریزید. با این کار تفاله های قهوه باقی مانده از بین می رود و در نتیجه مایعی صاف و تمیز به دست می آید.

مرحله 6: رقیق کرده و سرو کنید


کنسانتره سرد دمی که در این مرحله به دست آورده اید بسیار غلیظ است و باید قبل از سرو رقیق شود. نسبت رقیق سازی معمولاً 1 قسمت کنسانتره دم کرده سرد به 1 تا 2 قسمت آب یا شیر بسته به ترجیح شما است. نسبت را تنظیم کنید تا به قدرت مورد نظر خود برسید. همچنین می‌توانید تکه‌های یخ اضافه کنید یا آن را روی یخ سرو کنید تا یک تجربه قهوه سرد با طراوت داشته باشید.

مرحله 7: ذخیره سازی و لذت بردن


قهوه کلد برو را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. می تواند تا یک هفته دوام بیاورد و به شما این امکان را می دهد تا چندین روز از آن لذت ببرید. به یاد داشته باشید که سرد دم کنسانتره است، بنابراین می توانید با اضافه کردن آب یا شیر بیشتر در هنگام سرو، قدرت آن را تنظیم کنید.

قهوه کلد برو

مرحله 8: با طعم ها آزمایش کنید


یکی از ویژگی های جالب قهوه سرد، تطبیق پذیری آن است. شما می توانید با افزودن مواد مختلف در طول فرآیند خیساندن طعم های مختلف را آزمایش کنید. برای کمی شیرینی، یک دانه وانیل، چوب دارچین یا چند قاشق غذاخوری شربت افرا اضافه کنید. همچنین می‌توانید دم‌نوش سرد را با طعم‌هایی مانند برگ نعناع، پوست پرتقال یا نوک کاکائو برای یک پیچ و تاب بی‌نظیر دم کنید.

مرحله 9: سرو کنید و لذت ببرید


هنگامی که قهوه سرد شما رقیق شد و به سلیقه شما آماده شد، وقت آن است که بنشینید، استراحت کنید و از خلاقیت خانگی خود لذت ببرید. دم نوش سرد به دلیل نرمی و اسیدیته کم آن شناخته شده است، که آن را به یک جایگزین با طراوت و لذت بخش برای قهوه دم شده داغ، به ویژه در ماه های گرم تابستان تبدیل می کند.

نکات و ملاحظات اضافی:

  • با دانه های قهوه و سطوح برشته مختلف آزمایش کنید تا مشخصات طعم دلخواه خود را پیدا کنید.
  • اگر دم نوش قوی تری را ترجیح می دهید، می توانید زمان دم کشیدن یا نسبت قهوه به آب را افزایش دهید.
  • قهوه سرد وقتی با شیر یا خامه سرو شود نیز خوشمزه است. مقدار را بر اساس سلیقه خود تنظیم کنید.
  • قهوه سرد را می توان به صورت گرم نیز میل کرد. به سادگی کنسانتره دم کرده سرد را گرم کرده و با آب داغ یا شیر رقیق کنید.
  • از ظروف دربسته برای نگهداری دمنوش سرد در یخچال استفاده کنید، زیرا در صورت باز ماندن می تواند بوها را جذب کند.

در نتیجه، تهیه قهوه سرد در خانه فرآیندی ساده و مفید است. تنها با چند ماده اولیه و تجهیزات، می‌توانید یک کنسانتره قهوه صاف و خوش طعم ایجاد کنید که می‌توانید در طول چند روز از آن لذت ببرید. به یاد داشته باشید که نسبت ها، زمان های غوطه ور شدن و طعم های اضافه را آزمایش کنید تا دم نوش سرد مناسبی را پیدا کنید که مطابق با سلیقه شما باشد. بنابراین، دانه های قهوه مورد علاقه خود را بردارید، این مراحل را دنبال کنید و سفری لذت بخش از قهوه سرد خانگی را آغاز کنید.

شما می توانید برای تهیه یک قهوه از محصولات بن کافه استفاده کنید. کیفیت محصولات ما ، طعم لذیذی در قهوه شما ایجاد می کند. برای آشنایی با محصولات ما به صفحه فروشگاه سری بزنید. همچنین برای آشنایی با تجارت خانه بن کافه، همین حالا به صفحه درباره ما مراجعه کرده و با مجموعه ما آشنا شوید. لازم به ذکر است اگر تمایل به ارتباط با کارشناسان مجموعه بن کافه را دارید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جوی مطالب

پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من